Pilates

Pilates

Pilates is een training voor het hele lichaam. De kracht zit ‘m vooral in de eenvoud en combinaties van de bewegingen. Zowel kracht, lenigheid als stabiliteit komen aan bod.
De resultaten van Pilates zijn verhoogde flexibiliteit, zichtbaar verbeterde lichaamshouding, soepele en sterke rug, platte buik en strakke, lange spieren.

Pilates

  • Betere lichaamshouding en lichaamsbewustheid
  • Een sterke en soepele wervelkolom, dus minder kans op nek- en rugklachten.
  • Sterke buik- en rugspieren
  • Sterke spieren rondom het bekken (billen, onderrug en bovenbenen).
  • Een goede beheersing van de bekkenbodem spieren.
  • Verhoogde lenigheid.
  • Een betere balans.
  • Een verhoogde stofwisseling.

Pilates heeft een positieve uitwerking op lichaam en geest. Als je Pilates eenmaal in je leven hebt ingepast zul je de voordelen in je dagelijks leven merken. Pilates heeft een ontspannende uitwerking en verhoogt je energiepeil: Je voelt je goed!

Pilates Introductieles

In 30 minuten train je samen met een Personal trainer en worden de basishoudingen uitgelegd die bij de Pilates-mat en/of Gravity-les horen. kosten € 25.-

Pilates Bodyshape

Tijdens de Pilates les wordt er met kleine materialen gewerkt zoals: ballen, tubings, circle en danabands . Door de materialen worden oefeningen zwaarder en breng je je lichaam in de gewenste shape.

Pilates HIT “high intensity training

In deze workout gaat je hartslag flink omhoog. In deze les komen ook de Pilates oefeningen met eventueel materialen om de oefeningen te verzwaren.

Gravity Pilates

Gravity Pilates

Gravity Pilates semi-personal training wordt gegeven op de speciale Gravity-toestellen aan maximaal vijf personen.

Het unieke aan de Gravity is de hellingshoek die veranderd kan worden. Het gewicht van de deelnemer wordt als weerstand gebruikt (zwaartekrachttraining). Hoe groter de hellingshoek, des te zwaarder de training.

Zo kan een ieder trainen op zijn of haar eigen niveau.

De unieke werking van de Gravity is bewezen in diverse wetenschappelijke onderzoeken

De les duurt 60 minuten wordt gegeven in de Gravity ruimte. Er is een grote variatie aan oefeningen. Je traint sterke, lenige spieren. Veel aandacht voor de core-training

Gravity Pilates JetSet

Pilates, kracht,-core training in een nonstop les.

Pilates & Zwangerschap

Pilates en zwangerschap

Bevallen is topsport!
De bevalling moet gezien worden als een top(sport) prestatie. Hoe beter de conditie is, hoe makkelijker en soepeler de bevalling verloopt.

Tijdens de Pilates lessen zal veel aandacht besteed worden aan het voorkomen en bestrijden van rugklachten en bekkenklachten. Dieper gelegen rugspieren zullen sterker gemaakt worden in combinatie met de onderbuikspieren en de bekkenbodemspieren om het kindje beter te kunnen dragen. Dit zorgt er ook weer voor dat je lichaam een betere houding krijgt. Je krijgt de controle over je buik, bekken en lage rug sneller terug na je bevalling als je bewust leert oefeningen met al je spieren rondom je buik.

Het sterker worden van de bekkenbodemspieren zorgt voor veel hulp bij de bevalling. Je kunt bewuster deze spieren ontspannen en na de bevalling herstel je sneller. Training van deze spieren meteen na bevalling vermindert de kans op urineverlies.

Er is ook aandacht voor ontspanning. De oefeningen die worden gedaan leren het lichaam te ontspannen en kunnen heel goed worden toepast tijdens het verloop van je zwangerschap en de bevalling. Heel belangrijk om bijvoorbeeld tussen de weeën door je rust te nemen en te proberen om te ontspannen om zo energie te besparen.

Pilates na de zwangerschap
Je kunt al 2 weken na je bevalling mee doen aan de les mits deze natuurlijk is gegaan. Ben je via een keizersnede bevallen dan kun je na 6 weken deelnemen aan de lessen.

Bekijk ook onze Personal Training & Zwangerschap – programma’s.