Pilates

Pilates

Pilates is een training voor het hele lichaam. De kracht zit ‘m vooral in de eenvoud en combinaties van de bewegingen. Zowel kracht, lenigheid als stabiliteit komen aan bod.
De resultaten van Pilates zijn verhoogde flexibiliteit, zichtbaar verbeterde lichaamshouding, soepele en sterke rug, platte buik en strakke, lange spieren.

Pilates

  • Betere lichaamshouding en lichaamsbewustheid
  • Een sterke en soepele wervelkolom, dus minder kans op nek- en rugklachten.
  • Sterke buik- en rugspieren
  • Sterke spieren rondom het bekken (billen, onderrug en bovenbenen).
  • Een goede beheersing van de bekkenbodem spieren.
  • Verhoogde lenigheid.
  • Een betere balans.
  • Een verhoogde stofwisseling.

Pilates heeft een positieve uitwerking op lichaam en geest. Als je Pilates eenmaal in je leven hebt ingepast zul je de voordelen in je dagelijks leven merken. Pilates heeft een ontspannende uitwerking en verhoogt je energiepeil: Je voelt je goed!

Pilates Introductieles

In 30 minuten train je samen met een Personal trainer en worden de basishoudingen uitgelegd die bij de Pilates-mat en/of Gravity-les horen. kosten € 25.-

Pilates Barre

Met de Pilates Barre workout worden de oefeningen op de mat gecombineerd met oefeningen aan de barre (balletbar). Je traint alle spiergroepen en lenigheid.

Pilates HIT “high intensity training

In deze workout gaat je hartslag flink omhoog. In deze les komen ook de Pilates oefeningen met eventueel materialen om de oefeningen te verzwaren.

Gravity Pilates

Gravity Pilates

Gravity Pilates semi-personal training wordt gegeven op de speciale Gravity-toestellen aan maximaal vijf personen.

Het unieke aan de Gravity is de hellingshoek die veranderd kan worden. Het gewicht van de deelnemer wordt als weerstand gebruikt (zwaartekrachttraining). Hoe groter de hellingshoek, des te zwaarder de training.

Zo kan een ieder trainen op zijn of haar eigen niveau.

De unieke werking van de Gravity is bewezen in diverse wetenschappelijke onderzoeken

De les duurt 60 minuten wordt gegeven in de Gravity ruimte. Er is een grote variatie aan oefeningen. Je traint sterke, lenige spieren. Veel aandacht voor de core-training